Generelle oplysninger
Fysio-shop.dk ApS
CVR. nr. 36044527
Østergade 3
8370 Hadsten
info@epifys.dk
Tlf. 4272 1092
Stiftet 2011
Betaling
På www.epifys.dk kan der betales med:
- Dankort/VISA-Dankort
- Bankoverførsel (Er ikke dækket af indsigelsesordningen)
- Mastercard
- Visa
- MobilePay
- Viabill
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Levering
Fysio-shop.dk benytter GLS som forsendelsesmetode. Køber du for over 500 kr. sender vi fragtfrit i DK uanset om du vælger GLS Erhverv eller Pakkeshop. Ellers er prisen 49 kr.
Ved levering til GLS Pakkeshop vælger du en Pakkeshop i menuen. Ved levering direkte til din adresse vælger du GLS Privat. Dette koster 75 kr.
Fysio-shop.dk tilstræber altid levering til modtager indenfor 1-2 hverdage såfremt varen/varerne alle er lagervarer på bestillingstidspunktet.
Rettidig levering forudsætter dog, at GLS overholder dag-til-dag levering.
Såfremt der opstår forsinkelser, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den oprindelige leveringsdato.
Fysio-shop.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos sine leverandører for forsendelse.
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Fysio-shop.dk naturligvis en ny leverance UDEN forsendelsesudgifter for kunden.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af målsætning om levering indenfor 1-2 hverdage, idet forsendelser til disse områder i enkelte tilfælde kan tage længere tid.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten ved henvendelse på mail info@epifys.dk eller på tlf. 42721092. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Der kan sendes med PostNord eller GLS med aflevering på vores adresse. Der kan Ikke returneres med DAO.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Det vil sige bandager som er specialfremstillet efter mål. Disse tages ikke retur og kan ikke fortrydes efter ordreafgivelse.
2. Medicinske kompressionsstrømper kan ved brudt emballage og ibrugtagning ikke returneres. Disse er medicinsk fremstillede hjælpemidler, som ikke i kvalitet, holdbarhed og effekt må forringes gennem afprøvning. Derfor kan vi ikke tilbyde returret på disse produkter efter ibrugtagning. Produktvalg og måltagning sker på eget ansvar med mindre, der er tale om fysioterapeutisk konsultaion med måltagning og produktvalg gennem Fysio-shop.dk.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Fysio-shop.dk ApS
Østergade 3
8370 Hadsten
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt med DAO.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.epifys.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Fysio-shop.dk ApS
Østergade 3
8370 Hadsten
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Persondatapolitik
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Fysio-shop.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de betroede medarbejdere for Fysio-shop.dk ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på www.epifys.dk er Karsten Høgh.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.epifys.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Fysio-shop.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Fysio-shop.dk ApS via e-mail info@epifys.dk.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Fysio-shop.dk ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Læs mere på: https://www.forbrug.dk/nyheder/forbrug/2019/klager-til-center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet-flytter/
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@epifys.dk
opdateret januar 2020